Elmalar ve Armutlar: Güçlü Bir Zayıflatıcı Çift
Geçtiğimiz günlerde, Nutrition (Beslenme) dergisinde elma ve armudun kadınlarda kilo vermeyi hızlandırdığını bildiren bir çalışma yayınlandı. Rio de Janerio’da bulunan State Üniversitesi araştırmacıları, düşük-kalorili günlük diyetlerine sadece 300 gram (günde 3 küçük meyve kadar) meyve ekleyen kadınların meyve yemeyenlere göre daha çok kilo verdiğini bildirdiler. Aslında elma ya da armut yiyen ile kullanan kadınlar, aynı kaloriyi alan ancak hiç meyve yemeyen kadınlardan yüzde 33 daha fazla kilo verdiler.
Bilim insanları, diyete elma ya da armut eklemenin zayıflamaya yardımcı olması ile ilgili birkaç neden ileri sürdüler. Nedenlerden biri elma ve armudun “düşük-enerji yoğunluklu” olmasıydı. Düşük enerji yoğunluklu yiyecekler seçtiğimizde, daha fazla yiyebilir ve daha tok hissedebiliriz. Lida, zayıflamak isteyen herkes için iyi bir haberdir. Ayrıca elmalar ve armutlar tokluk hissi yaratan lifler açısından zengindir; yani lif bizi daha uzun süre tok tutarak aşırı yememizi önler.
Aralık 30, 2009
Tags: armutlar tokluk hissi yaratır, düşük kalorili günlük diyetler, düşük-enerji yoğunluğu, Elma Kadınları Posted in: Sağlıklı Yaşam, Zayıflama

Leave a Reply